top of page
חיפוש

מתרעננים בטבע ובעסק

רעננות בטבע

אחרי ימים של חורף עם כמויות גשם חזקות סופות וסערות, הטבע מתחדש. הכל רענן מסביב ואני מנסה בכל הזדמנות כשהשמש מבצבצת ומתאפשר לי לנסוע לטייל. כך קרה שבשבוע שעבר נסעתי גם לכרמל וגם לגליל! האדמה חומה יותר וגם הרגישה לי שמחה יותר, הירוק ירוק יותר מתמיד ובתוכו מדי פעם צצים להם פרחים בשלל צבעים. בימים האלו אני פותחת את העיניים, הריאות והראש וממלאת את המאגרים עד ליום השמש הבא.

הטבע משתנה כל הזמן, אם תשימו לב לפרטים הפרח בכל רגע ורגע משתנה והעשב הצומח ובכך הם משנים את כל התמונה. גם אם תהיו באותו המקום שנה אחרי שנה, משהו שם השתנה, הטבע תמיד מרענן את עצמו.

השינוים בטבע סביבי העלו בי מחשבות על תקופה שהולכת ותקופה חדשה שבאה. אנחנו מרגישים את המחזוריות הזו גם בחילופי העונות, גם בגוף שלנו, ו... גם בעסקים



מתרעננים בטבע ובעסק

צילום: לילך סנש, נחל ראש פינה, פברואר 2020


רענון בעסק

לעסק שלך, למוצר או לשירות שאת מציעה יש את השפה והדרך שבה הוא מוצג לעולם, ללקוחות ואל מול מתחרים. הנראות הזו היא חלק בלתי נפרד מהמותג ומספקת באופן בלתי מילולי ומילולי את הפוטנציאל הצפוי למשתמש. כפי שהעסק מתפתח, ומשתנה כך גם יתכן והנראות שלו נדרשת להשתנות יחד איתו. בדיוק כמו שהצמח משתנה עם עונות השנה.

כבעלי העסק, או כעוסקים בתפקידי שיווק וניהול מותג, בודאי שאלתם את עצמכם לא פעם האם הנראות של המותג שלי היום תואמת את מה שקורה בשוק, את רוח התקופה, והאם היא מדברת את השפה הויזואלית העכשווית, והעדכנית ביותר. כמובן שאף אחד לא רוצה להראות לא מעודכן , שכן בכל תחום כמעט היום אנחנו לא לבד, יש מתחרים ואם אנחנו רוצים להישאר רלוונטיים ולמכור צריך להדביק את הקצב על מנת לא להשאר מאחור.


איך אפשר לדעת אם אנחנו זקוקים לריענון?

1. האם החזון של החברה או המותג השתנה בתקופה האחרונה? 2. האם אנחנו רוצים לפתוח עוד סניפים או להתרחב? 3. האם מטרות המשנה של החברה השתנו? 4. האם למותג יש מוצרים חדשים? 5. האם למוצר או השירות שלי יש קהל יעד חדש ומכאן גם ייתכן שקהל היעד השתנה 6. האם חל שינוי במסר אותו אנו רוצים להעביר ללקוחות שלנו 7. האם יש לנו מתחרים חדשים? 8. האם חלה האטה במחזור המכירות שלנו?

אם עניתם כן על אחת או יותר מהשאלות זה סימן שכנראה קיים צורך ברענון של הנראות הויזאולית, על מנת לדייק את המסרים שיגיעו באופן מדוייק אל הלקוחות ובכך להגדיל את החשיפה המדוייקת והמכירות.


איך מתרעננים?

כאשר אנו נגשים בסטודיו לעצב כל אלמנט גראפי עבור מותג קיים, אם זה בדפוס או בדיגיטל, אנו מתחשבים בכל השינויים שקורים סביבנו, ו״מלבישים״ את השפה הגראפית החדשה על הקיימת ומרעננים את הנראות במהלך הבא שלכם. במהלך העיצוב אנחנו מתחשבים בתופעות אופנתיות וטרנדים שמשתנים כל הזמן, גם שינויים חברתיים, טכנולוגיים, מטביעים את חותמם במראה העיצוב הגראפי העכשוי, גופנים ( פונטים) שמתעדכנים מדי שנה, שפה איקונית, אימוג׳יס, צילומית וכדומה...

הדוגמה הקלאסית ביותר למותג שמרענן את עצמו שוב ושוב הוא הסבא- רבא של המותגים, קוקה- קולה. חברה שזוכה לחיים ארוכים ומשגשגים של מעל 120 שנים וכנראה לא סתם. ממש כמו הטבע, החברה מרעננת את הנראות המותגית - שיווקית שלה כל הזמן גם אם לעיתים השינויים ממש מינורים, כך שהמותג משדר יציבות אך ביחד עם זאת נותר תמיד עדכני בכל תקופה.

רענון הוא לא רק טיפת הטל החדשה על העלה, היא גם טביעת הרגל שלי כמטיילת באדמה והאור שהשמש הקרינה באותו היום על הפרחים.

אם נראה לכם כעת שגם אתם זקוקים לריענון, אפשרו לי ללוות אתכם בדרך לצמיחה.


bottom of page